Visum!



Jag flänger hit och dit, papper hit och dit, och bockar av saker på alla mina hundra tusen listor... Ingen rast och ingen ro, som man säger.

Jag är tillbaka från Oslo och jobbiga avsked, som jag gruvat mig för alldeles för länge. Jag trodde nästan inte att den dagen skulle komma, men så plötsligt var det dags och det var väl inte direkt det roligaste jag gjort. Hur som helst så kommer jag ju tillbaka, förr eller senare. Nu är det i alla fall över och jag kan glädjas åt det här på riktigt, vilket kanske är på tiden.


Och knyttet sörjde efteråt och tänkte, jag var dum,
när jag lät regn och mörker flytta in i mina rum.
Men vem ska trösta knyttet med att samma dag han flytt,
blev huset fullt av nya, mycket lyckligare knytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0