Moder Svea

Jag har tillfälligt landat i Sverige, dumpat av alla grejer jag lyckats samla på mig och redan tidigt imorse var jag på Skatteverket och fyllde i massa papper. Heja mig!
Sen köpte jag snus för TRETTIO KRONOR HALLÅÅÅÅÅÅÅ WOWHWOWOWOHOHOAAA.

Jag har hundra flyttkartonger plus ett antal väskor som jag måste sortera och kategorisera, jag måste börja packa min ryggsäck med allt jag använda i sex månader framöver, jag måste ännu en sväng på Skatteverket för att lämna in försäkringspapper och även en gammal skattedeklaration som jag självklart lyckades göra fel på.
Däremellan ska jag en tur tillbaka till Oslo för att hämta ut mitt visum som inte hann bli klart innan jag åkte.

Jag längtar till att få komma fram, hitta mitt hotell, lägga mig sängen och lyssna på Indien, vakna på morgonen och dricka kaffe på ett indiskt kafé.

Oroar mig över småsaker så som; vilka skor ska jag ha på mig när jag reser, kommer batteriet på ipoden att räcka länge nog, hur smakar egentligen indiskt kaffe...?

Kommentarer
Postat av: Rudin

Godspeed you, white Mimmi. Ser upp till dig som fan som gör det här på egen hand, efter några veckor garanterar jag att du inte kommer längta tillbaka :)

2012-01-09 @ 18:00:47
Postat av: Anonym

Är du säker på att det finns kaféer öht i Indien? De kanske bara rostar kaffet över en öppen eld, stampar lite på bönorna och skyfflar ner dem i närmsta lerpöl som de sedan sörplar?

2012-01-09 @ 21:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0