Hampi

Nio dagar blev det i Arambol, fantastisk strand med nastan bara fantastiska manniskor. De europeiska charterturisterna verkar ta over mer och mer, alla hippies hade sin egen del av stranden. Jag behovde lite tid till att landa i mig sjalv och i kanslan av att vara ute pa resa, och en strand i Goa passade mig ypperligt.

Tre av alla hundra israeler visade sig vara otroligt trevliga och skrattglada manniskor, sa jag tvingade mig pa dem och fick middagssallskap varje kvall, mycket trevligt. Vi kom faktiskt sa bra overens att vi nu har rest vidare till Hampi, vilket ar en liten by mitt bland tempelruiner och bergsklattrarberg. Det ar otroligt vackert har, hela byn ligger vid sidan av jattestora risfalt och omges av fantastiska klippformationer, det ar latt att se varfor det byggts sa manga tempel just har.

Imorgon ska jag bergsklattra. Utrustningen for nagra dagar kostar ungefar 50 kr for ett par skor och sele.

Det ar sa otroligt tyst och behagligt har. En mycket uppskattad forandring nar jag varit omgiven av hogljudda rop, mopeder, tuppar som gal, hundar, rattors pip, "want to buy some thiiings madaaaaaaaam"... och sa vidare.
I natt ska jag sova pa ett hustak for 100 rupies per natt, cirka femton kronor. Hoppas jag slipper frysa till dods, det blir faktiskt ganska kallt pa natterna har. Kvallarna ar underbara, precis lagom varmt och skont svalkande efter den dallrande hettan pa dagen.
Jag har faktiskt lyckats skaffa mig en ganska fin nyans av "inte langre likblek", jag skulle nastan vilja kalla det brun.

Ah, och idag akte jag tag for forsta gangen. Det var en otroligt intressant upplevelse, och min karlek for Indien vaxer for varje minut. En annan gang ska jag skriva ett inlagg om Indien och dess trafik, for det ar nagot som aldrig kommer sluta fascinera mig.

Mina nya vanner ger mig manga skratt och intressanta samtal, men de kommer inte i narheten av er dar hemma. Ba sa att ni vet.

Kommentarer
Postat av: R

Vad heter berget du ska klättra på? Sele och allt. Vill se bildddd

2012-02-01 @ 18:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0