God (?) morgon



Köket i Onsala hälsar god morgon med världens största kaffekopp. Den största lyxen för mig just nu är att göra mitt kaffe med färskmalda bönor och dricka det i lugn och ro utan att behöva stressa till jobbet.

Stressen idag består istället av bankrelaterade händelser. Rekommendationen från banken var att resa med tre olika kontokort, varpå jag beställde två stycken nya. Jag satte mitt guatemalska rättvisemärkta kaffe i vrångstrupen när min inkorg idag mötte mig med orden "Har du glömt att skriva under ditt e-avtal?"
Jag hetsåt ett par äggmackor, hetsdrack ännu mer kaffe och hetsvilade ett tag på soffan men oron gnager lika mycket som innan.
Det enda jag kan hoppas är att det nu hinner fram i tid till avfärd. Det finns en stor sannolikhet att jag kommer tappa bort mitt befintliga bankkort i Indien. Om detta skulle inträffa kan man ju påstå att jag är ganska körd, så ett par extra säkerhetslinor hade inte suttit fel.

"Allt löser sig" har varit min devis under ganska många år så att upprepa detta mantra hundra gånger för mig själv är vad jag sysslar med just nu.


Kommentarer
Postat av: Rudin

Hetsvila lolol

2012-01-18 @ 20:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0