Arambol

Vad jag har gjort de senaste tva dagarna:

- atit frukost i nagra timmar varje dag
- last pa stranden i palmbladssus och vagskvalp (mitt guesthouse har massa bocker som man kan lana, hur bra som helst!)
- atit massa god mat (MASSA naan-brod, far aldrig nog!)
- traffat cirka hundra israeler

Ang. israelerna sa ar de overallt i hela indien! Det verkar vara otroligt populart att aka hit for ungdomar i min alder. Nastan alla fran Israel tjanstgor i armen nar de har slutat skolan, och sa far de massa pengar nar det ar over, vilket manga aker ut pa resa for.
Tre av hyddorna pa mitt guesthouse upptas av israeler, och lika manga i alla andra boenden langs med stranden. Igar drack jag nagra ol med ett par av dem, kommer inte ihag vad de heter men alla kommer ihag mitt namn. "Mimmiiiiiii" ropar de efter mig, och sarskilt personalen i mitt guesthouse verkar tycka om mitt namn for dar far jag hora det varje gang jag gar forbi.

Idag gick jag pa vandring i "bergen" runt om stranden, det fanns en jattevacker sotvattenssjo dar det tydligen ska vara parteeeyy imorgon fick jag hora av min nepalesiska (?) granne. Efter en mycket modosam och svettig bergsbestigning senare stod jag pa toppen av ett litet berg och kunde se flera strander bort, hela Goa ar ju en enda lang strandremsa. Dar traffade jag tva israeler till, som tydligen var kompisar med de som bor granne med mig! Sa nu ska vi ga och dricka nagra ol och lyssna pa indisk livemusik.

Ja, och jag har tagit jattemanga fina bilder idag! Men sa glomde jag kvar sladden nar jag skulle ga till cafeet. Sa imorgon kanske ni far lite bilder, om jag inte tappat minnet totalt vid den tiden.

Kommentarer
Postat av: R

BILDER!!!

2012-01-23 @ 17:15:15
Postat av: Glenn Arne

Haha, jag känner igen det där med israelerna, de var överallt i Sydamerika när jag var där. De verkar ha vissa standardrutter, en går tydligen genom Sydamerika, och uppenbarligen en annan genom Indien...



Gött att du träffat lite folk, drick inte för få öl nu :)

2012-01-23 @ 22:34:06
URL: http://www.apskaft.nu
Postat av: Cissi Pissi

GE OSS BILDER DÅ!!!

2012-01-24 @ 07:20:11
Postat av: Glenn Arne

Ville bara säga att en kompis till mig tipsar, förutom loppmarknaden i Anjuna, så även att åka till Gokarna Paradise Beach, man tar buss till mapusa, sen byte till buss till panjim, sen tåg till margao, och sen får du hitta själv (dvs, efter det mindes hon inte). Men ska tydligen gå från OM Beach till Gokarna Paradise Beach. Fullt av flummigt folk, men det borde ju passa dig ;)



http://mikaidt.dk/india/images_deb/01260018paradisebeach.jpg

2012-01-24 @ 20:04:14
URL: http://www.apskaft.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0