Anjuna och Panjim

Jag bodde en natt i Anjuna, som ar en strand precis utanfor Mapusa, en liten stad som man mest ar i for att ta nagon av alla miljarder bussar pa bussstaionen.
Tydligen sa hade jag precis missat loppmarknaden som ar varje onsdag i Anjuna, sa det var inte sa mycket folk pa stranden. Jag lag pa stranden i nagra timmar, drack en Kingfisher (indisk ol), njot av solen och lugnet. Jag hittade ett litet rum att bo i for 300 rupies per natt, vilket ar cirka 55kr. Det fanns toalett och dusch med varmt vatten, vilket inte verkar vara standard pa billiga stallen.
Istallet for AC sa var det tva stora hal i vaggen istallet, sa man vaknar latt av alla mopeder som aker runt, HELA TIDEN. Alla aker moppe.

Sen tankte jag aka ner till sodra delen, sa jag tog mig till Panjim, vilket ar Goas huvudstad. Otroligt vacker stad! Hela Goa ar en gammal portugisisk koloni, vilket fortfarande marks pa husen. Alla hus i Panjim ar jattefargglada, alla broar ar malade i flera olika farger. Jag har tagit lite bilder men den har datorn ar alldeles for seg for att kunna fora over nagat. Det var ganska hetsigt dar, och for att aka ner till de sodra stranderna skulle jag behova ta mig till tva andra stader for att byta buss vilket jag inte riktigt maktar med just nu, jag vill bara ta det lugnt.

Sa nu ar jag i Mapusa igen och ska ta mig till Arambol, en av de norra stranderna. Dar ska det vara lugnt, fullt av langhariga backpackers star det i min guidebok.

Jag tycker jattemycket om att aka lokalbuss, man kan ta sig nastan overallt for bara 10 rupies (100 rupies ar cirka 15 sek), de spelar jattehog indisk musik fran raspiga hogtalare, en kille har som jobb att trycka in sa mycket folk som mojligt och busschafforen tutar hela tiden.

Igar var jag lite dalig pa att smorja mig med solkram sa jag har brant mig i halva ansiktet och min hals svider som tusan.

Det var valdigt ensamt i Panjim, sa jag hoppas pa att hitta lite kompisar i Arambol. Om det ar ett soft stalle tanke jag stanna dar i en vecka eller mer, for att samla mig lite och kanna mig mer saker i att vara for mig sjalv, for ibland ar det lite skrammande.

Lovar att uppdatera med bilder sa snart det ar mojligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0