Hampi 2

Okej, jag hade visst missforstatt det har med klattringen. I Hampi praktiserar man sa kallat "bouldering", vilket ar klattring med enbart ett par skor och en madrass under sig for att dampa eventuella fall.
Hampi ar fullt av "jattebumlingar" (ar det ett vedertaget begrepp, eller ar det bara min mor som anvander detta uttryck?), dvs enorma stenar utslangda over hela bergsplatan. Dessa lampar sig utmarkt for klattring da de ar fulla av sma grepp och sprickor att satta hander och fotter pa.

Efter tre dagars klattring har jag nu valdiga problem med att skriva detta inlagg. Mina fingertoppar har i princip inget skinn kvar, mina knan ar fulla av sma sar och blamarken och traningsvarken borjar bli ganska pataglig. Hur som helst tror jag att jag har hittat min nya hobby. Klattring och yoga.
Ja, nar jag var i Arambol sa gick jag pa nagra kurser med en instruktor. Yoga, indisk morgonsol och utsikt over en oandlig horisont inramad av palmblad, det var nagot av en uppenbarelse, ett uppvaknande. Sedan dess har jag fortsatt med yoga aven har i Hampi.

Jag har i alla fall insett att klattring ar nagot jag verkligen vill fortsatta med, det ar valdigt mentalt avslappnande samtidigt som det ar fysiskt utmanande.

Har har jag aven hunnit med att besoka lite tempel, ata otroligt mycket mat, promenera bland risfalt... Fascineras av landskapet runt omkring mig, jag tror detta ar det vackraste jag nagonsin sett.

Nu maste jag springa pa toaletten da min forstoppning sedan fyra dagar tillbaka verkar slappa.

Kommentarer
Postat av: Glenn Arne

Fan va bra! Klättring är grymt, jag stödjer det helt och hållet! Låter som att fantastiskt ställe att komma till insikt om detta också



Gillian hälsar och tycker att din val av aktiviteter är utmärkta, och att du tydligt är en mycket vettig människa.

2012-02-05 @ 21:03:53
URL: http://www.apskaft.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0