Glad igen

Precis efter att jag skrivit detta forra, oerhort nedslaende inlagget, gick jag ut pa gatan for att dricka kaffe och vem moter jag? Jo en kille som jag larde kanna i Arambol och som bodde pa mitt guesthouse.

Vi gick och at kakor pa ett engelskt tea house och senare middag pa det mest indiska stallet vi kunde hitta.

Kaka plus te = 150 rs / pers
Middag (ris, fyra olika sorters curry, chapati) = 40 rs / pers

Alskar dessa kontraster i Indien. Ibland kan du promenera langs med en gata och det enda som omgiver dig ar turister, dyra restauranger och relativt rent. Svang runt ett horn och tva minuter senare ar du mitt inne i djupaste hjartat av indiens stadsliv.

Upplyft av lite sallskap dagen innan var jag mycket gladare imorse nar jag vaknade. Jag har promenerat i flera timmar runt nastan hela Fort Cochi (omradet jag bor i), fotograferat massa och besokte aven ett museum! Imorgon ska jag aka till Munnar, som ocksa ar en hill station bland te-plantage och sydindiska djungler. Darifran kan man gora en tre dagars vandring till ett stalle som heter Kodaikanal, som tydligen ocksa ska vara helt fantastiskt vackert. Nu har reslusten kommit tillbaka till 100 %.

Jag, killen fran Arambol (kan inte for mitt liv komma ihag vad han heter!) och hans kompis kakade middag idag ocksa, och jag at nagot sa spannande som Pumpkin Masala! Spannande och faktiskt otroligt gott!

Jag ber om ursakt for franvaron av bilder. Hoppas pa snabb uppkoppling snarast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0