BILDER

Har befinner jag mig just nu (fortfarande Hampi). Det har ar bara en pytteliten del av landskapet som pa riktigt tar andan ur mig varje gang jag beskadar den.
Detta ar langst bort i ena anden pa Hampi Bazaar, "centrum". Jag bor pa andra sidan floden, vilket mest bestar utav billiga rum, ett par kladaffarer och nagra s.k Dhabaas, vilket ar sma hal i vaggen, eller som har, platskjul, dar man kan fa en thali for cirka 8 kr (finare restauranger tar ofta det dubbla (fortfarande asbilligt) ). Jag ater nastan alltid pa en dhabaa, de har den basta maten, och man far gratis pafyll pa sin thali till man ar matt.
Det har ar en masala dosa, och vanlig frukostmat hos indier. Det ar en slags pannakak gjort pa linser och kikartsmjol, med kryddig fyllning av potatis och blomkal.
Jag ater sa himla mycket mat har. Det ar otroligt enkelt nar ALLT ar sjukt gott, och samtidigt sa billigt.
Obligatorisk pose-bild pa utsikten. Fruktansvart dalig sadan, men jag tror inte att landskapet har gar att fanga pa bild.
David och Nittay hjalpte en indisk kvinna att rulla hem sin vagn fran marknaden. Otroligt marklig situation, jag hade glomt att ta pa mig langbyxor sa hela byn stirrade pa mina knan, och alla bybor fann det hela mycket komiskt att tva vita pojkar drog den har damens vagn. Men hon blev jatteglad!
Imorgon ska jag aka vidare till en stad som heter Cochin och ligger i Kerala. Det ar dags att saga adjo till Hampi och mina israeliska reskamrater och fortsatta pa egen hand igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0