Bangalore

Jag tog en nattbuss fran Hampi igar, och lyckades faktiskt sova nagra timmar i den skrangliga iskalla bussen jag lyckats boka.
Vaknade i lite latt chocktillstand och insag att folk borjade ga av bussen, sa jag fick rafsa at mig mina grejer fort som tusan och snubblade ut pa gatan i morgonkaoset i denna 6 miljoners-stad.
Nar jag borjade denna resa hade detta skramt livet ur mig, men nu kande mig mig hyfsat saker pa vad jag skulle gora. Mitt tag till Kochi gar inte forran halv tio ikvall sa jag har en del tid att fordriva i denna stad. Just nu har jag klickat bort en timme pa ett internetcafe och det verkar som om killen som jobbar har vill ha mig bort harifran, vilket jag inte fortstar da jag latt skulle kunna sitta har for nagra hundra rupies.
Nu hade jag tankt hitta nagonstans att dricka kaffe och lasa bok, men det ar nog lattare sagt an gjort. Indien har inte sa mycket cafeer, det ar mest sma diskar med lite sotsaker och kanske en stol, eller stora hektiska restauranger dar man ater pa fem minuter, och sa fort du rest dig upp kommer nagon och tar ditt bord. Kaffe och te saljs i "tea stalls" som finns utspridda langs gatorna, dar man koper en liten plastmugg med dryck for 10 rupies och dricker i en klunk.
Det ar sallan jag hittar ett internet snabbt nog att ladda upp bilder, och igar blev det stromavbrott nar jag kommit halvvags.
Naval, dags att ge sig ut i tutandet och skrikandet igen och forsoka hitta pa nagot att gora. Det kommer antagligen sluta med att jag satter mig i ett avskilt horn pa tagstationen for att forsoka lasa. Jag hoppas taget ar lite mer bekvamt an bussen och att jag far trevligt ressallskap.
EHH hehe nu blev jag precis erbjuden en guidad tur av killen som jobbar har. Han vill visa mig alla fina platser i Banglalore tydligen. Jag vet inte riktigt om jag vagar, men det kan ju kanske vara kul. Hoppas jag inte blir valdtagen och styckmordad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0